oglašivača za internet tražilice sastoji se od čitavog niza strategija koje su usmjerene ka podizanju organske posjećenosti stranice za internet tražilice kroz povećanje ranga na rezultatima pretraživanja za ciljane ključne riječi. Što je određena web stranica bolje pozicionirana na internet tražilicama za željene ključne riječi to je veći broj organskih (besplatnih) posjeta i potencijalnih konverzija u kupce ili klijente.
Cilj optimizacije je podići vidljivost stranice prilikom pretraživanja vodećih internet tražilica poput Googlea, Yahooa ili Binga.
Bolja pozicija donosi bolju posjećenost zato svi žele biti na prvoj stranici i na prvom mjestu. Važno je da optimizacija bude obavljena za popularne riječi koje ljudi upisuju u tražilice, ali isto tako je važno da te riječi imaju veze sa Vašom stranicom, odnosno da vijerno opisuju sadržaj na Vašoj stranici. Nema smisla da imate mnogo posjeta na stranici ako su Vas ljudi pronašli putem riječi koje uopće ne opisuju Vaš sadržaj. Takvi posjetitelji će brzo napustiti Vašu stranicu i njihov posjet neće dati gotovo nikakve rezultate osim lažne slike o posjećenosti. Kvalitetnija optimizacija bi bila da ste na petoj stranici za ključnu riječ koja Vas opisuje nego na prvoj za ključnu riječ koja nema veze sa Vašom stranicom.
Podizanje pozicije i vidljivosti web stranice putem optimizacije za tražilice svoje prave rezultate najčešće pokazuje šest do dvanaest mjeseci nakon samog procesa optimizacije.
Search Engine Marketing (SEM) je oblik internet marketinga koji uključuje promociju web stranice kroz povećanje njihove vidljivosti u tražilicama kroz optimizaciju i oglašavanje. SEM zajedno sa optimizacijom za tražilice (SEO), koji prilagođava web sadržaj, služi kako bi se postigao viši rang u rezultatima tražilica. Vođenjem kampanja i korištenjem plaćenih oglasa po kliku web stranica postaje bolje rangirana na Internet tražilicama (Google, Bing, Yahooo) pa samim time donosi veći broj posjeta web stranici i veći broj kupaca.
Jedan od poznatijih alata za vođenje plaćenih kampanja je Google AddWords.
Plaćene kampanje rade na principu "plaćanja po kliku", što znači da plaćate samo ukoliko netko klikne na plaćeni oglas koji vodi na vašu web stranicu.
Kampanja može biti i oglašavačka tj. može se platiti da se više oglašavate na određenim portalima gdje se obično plaća prema broju oglašavanja.
U ovisnosti onoga što želite postići vašom marketinškom kampanjom je moguće izraditi kroz određeno vrijeme ciljanog i plaćenog oglašavanja na Internetu.